وکیل الزام به تحویل مبیع + شرایط و

وکیل الزام به تحویل مبیع و نحوه شکایت و اقدام با وکیل نادری : امروزه به دلیل گستردگی مبادلات ، موارد و موضوعات مختلفی برای طرح دعوی مد نظر قانون و قانونگذار قرار گرفته مانند
دعوی الزام به تحویل مبیع هم برای اموال منقول و هم غیر منقول می تواند مورد بررسی قرار گیرد و در این صورت است که اگر بعد از ثبت قرارداد و تعیین زمان و مکان مشخص برای تحویل گرفتن ملک خریداری شده ، فروشنده از تحویل دادن موارد موردنظر خودداری کند ،شخص خریدار میتواند به همراه وکیل الزام به تحویل مبیع به اقامه دعوی تحویل مبیع بر علیه فرد یپردازد.

توضیح تکمیلی در مورد ماهیت قرارداد طبق ماده قانونی

به طور کلی به عهد و یا پیمانی که به طور کتبی میان یک یا چند نفر بر سر موضوعی که مورد قبول افراد موجود در قرارداد است نوشته میشود، قرارداد یا عهد گفته می شود.

وکیل الزام به تحویل مبیع پوریا نادری

شرایط اصلی برقراری یک قرارداد و یا عقد

هر قراردادی برای قانونی شدن به یکسری مقررات نیازمند است که در صورت عدم به کارگیری این قوانین، قرارداد مد نظر از طرف دادگاه شناخته نشده و باطل به حساب می آید.
این قوانین عبارتند از:

  1. قرار داد باید به دور از هرگونه اجبار و نارضایتی دو طرف قرارداد و با اعلام رضایت طرفین همراه باشد
  2. طرفین قرار داد باید دارای ثبات و سلامت عقلی باشند و به سن قانونی مدنظر برای تنظیم قرارداد رسیده باشند
  3. اصل شی ء و یا ملک فروخته شده باید به فرد خریدار تحویل داده شود
  4. شی ء مورد معامله باید شرعی باشد به این معنی که شی ء به فروش رسیده نباید جزو موارد نامشروع مانند مواد مخدر ویا مشروبات الکلی باشد.

مبیع چیست؟

هنگامی که مالک شی و یا ملکی برای به دست آوردن وجه نقد اقدام به فروش ملک و یا شی ء گفته شده می کند. به عمل فروش ، بیع و به شی ء یا ملک فروخته شده مبیع گفته می شود.

قابل ذکر است که بیع از جمله قراردادهایی است. که شرایط عمومی ذکر شده در بالاتر از ارکان اصلی آن به شمار می‌رود و در صورت عدم وجود آنها قرارداد بیع باطل شمرده می شود و فاقد ارزش قانونی است

نکات مورد توجه در تحویل شی ء یا ملک مبیع:

  1. در قانون برای ارسال دادخواست در یک سری از پرونده های مخصوص نیاز به ارائه موارد و مدارک خاصی است که در این بحث نمی گنجد. و لازم به ذکر است که برای تقدیم دادخواست به دادگاه در زمینه تحویل مبیع نیازی به تحویل مدارک خاصی نیست.
  2. در صورتی که مالک رسمی در پرونده تحویل مبیع مورد دعوی نباشد. مالکان اصلی قبلی که ملک مورد نظر را به فرد مالک فعلی فروخته بودند باید در دادگاه حاضر شده و مورد بررسی قرار گیرند.
  3. دادگاهی دارای صلاحیت به رسیدگی پرونده تحویل مبیع است که در محدوده مکانی ملک مورد نظر باشد.

ارکان دعوی تحویل مبیع

طبق قانون قرارداد وضع شده بین خریدار و فروشنده باید در مورد عین مال و خود مال مدنظر باشد. بنابراین باید فرد خریدار قراردادی در دست داشته باشد. تا بتواند به هنگام برهم خوردن تعهدات، دعوایی برای تحویل مبیع تقدیم دادگاه کند.

ویژگی های مد نظر برای قابل قبول واقع شدن عقد توسط قانون عبارتند از:

  1. مقدار ، حجم، مشخصات و ویژگی های خاص شی ء فروخته شده باید به طور کامل در معاملات قابل رویت باشد.
  2. جنس فروخته شده نباید از طرف قانون ممنوع اعلام شده باشد. و در صورت ممنوع بودن فروش شیء ممنوع شده باطل به حساب می آید
  3. اگر جنس فروخته شده دارای همان مشخصات گفته شده در قرارداد نباشد ، قرارداد باطل است
  4. اگر قرارداد بر اساس نمونه ای از شی ء بسته شود. فروشنده موظف است عین نمونه را به خریدار تحویل دهد در غیر اینصورت خریدار میتواند درخواست به طرح دعوی دهد.
  5. اگر موضوع بیع ملک باشد و در قرارداد مقدار مساحت ملک به طور کامل و دقیق بیان نشده باشد. مشتری می‌تواند قرارداد وضع شده را لغو و اگر مساحت ملک مبیع بیشتر از حد مشخص شده در قرارداد باشد نیز، فروشنده دارای حق فسخ قرارداد می شود.

مدت زمان مشخص برای وضع دعوی تحویل مبیع

طرح دعوای الزام به تحویل مبیع بسته به زمانی است که فرد اقدام به تنظیم دعوی تحویل مبیع کرده باشد. هرچه این فرآیند زودتر اتفاق بیفتد فرد و پرونده با سرعت بیشتری برای پیشروی فرستاده میشود.

وکیل الزام به تحویل مبیع

با توجه به شرایط فوق که گفته شد در برخی از موارد عدم وجود تجربیات کافی فرد خریدار و فروشنده باعث بروز ضررات مالی فراوان و غیرقابل جبرانی می گردد. به همین دلیل با کمک گرفتن از یک وکیل حقوقی می توان نسبت به احقاق حق خود اقدام نمود .
وکیل الزام به تحویل مبیع با تجربیات فراوان خود در این زمینه می تواند در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ممکن نسبت به دریافت تمام و کمال حق موکل خود اقدام نموده. و از ضررات فراوان مالی ناشی از اشتباهات و یا سهل انگاری های افراد جلوگیری نمایند.

در صورت نیاز به یک وکیل الزام به تحویل مبیع از طریق راه های ارتباطی باتما تماس حاصل بفرمایید.

پوریا نادری وکیل پایه یک دادگستری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *