وکیل طلاق توافقی (قوانین 1403) + 6 نکته کلیدی

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران اقدام در سریع ترین زمان ممکن + مراحل و مدارک لازم 1403  : داشتن وکیل متخصص دعاوی خانوادگی کمک بسیار مهمی در زمان انجام مراحل طلاق توافقی می باشد. چرا که مردم عادی از حقوق قانونی خود بی اطلاع هستند. وکیل طلاق توافقی با اطلاع کامل از قواعد ابتدایی تا مراحل اجرای رای طلاق توافقی میتواند مسیری مطمئن و بدون ایراد را طرح ریزی و اجرا نماید .

وکیل طلاق توافقی ارزان

مشاوره توسط وکیل طلاق توافقی

مشاوره خانواده برای طلاق توافقی یک عمل ضروری محسوب می شود. زیرا افراد به دلیل نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی ممکن است دچار پیامد های ناخوشایند شوند. برخی پرونده های حقوقی بسیار پیچیده و خسته کننده هستند که باید حتما به وکیل ماهری سپرده شود به همین خاطر ما برای رفع مشکلات حقوقی شما راه حل های متفاوتی را برای شما در نظر گرفته ایم. شما می توانید از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری از مشاوره حقوقی وکلای طلاق توافقی بهره مند گردند. و با چشم باز برای خود تصمیم بگیرید.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

در ابتدای امر باید بدانیم برای شروع دادخواست طلاق توافقی به چه مدارکی نیازمندیم :

همراه داشتن سند ازدواج یا عقدنامه

اگر به هر دلیلی زوجین سند ازدواج خود را نیافتند می توانند به دفترخانه ای که ازدواج در آن صورت گرفته مراجعه کنند و رو نوشت سند ازدواج خود را دریافت نمایند.

  1. شناسنامه و کارت ملی زوجین
  2. اگر زن وکالت محضری طلاق داشته باشد. ( این مورد زمانی اتفاق می افتد که زن وکالت محضری طلاق از شوهرش را داشته باشد.)
  3. توافق نامه زن و مرد در مورد پرداخت مهریه یا بخشش آن، پرداخت نفقه، حضانت فرزند اگر کودکی در میان باشد. ملاقات با کودک و جهیزیه زن
  4. داشتن گواهی عدم بارداری زن یا تاییدیه پزشک قانونی بر دوشیزه بودن زن
  5. گرفتن گواهی از مراکز مشاوره

نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی

با توجه به الکترونیکی شدن اقدامات مربوط به ثبت دادخواست زوجین در شروع کار می بایست به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمایند اما بخشنامه جدید قوه قضاییه طرح دادخواست طلاق توافقی را صرفاً منوط به انجام دوره های مشاوره خانواده زیر نظر مراکز مجاز سازمان بهزیستی کشور میداند که در صورت تمایل به اطلاع از این مراکز به لینک زیر مراجعه نمایید .

https://zaman.behzisti.net/modakhele_list.aspx?united=1329

البته لازم به ذکر است کلیه مراحل در نوبت دهی این مراکز به صورت اینترنتی بوده و زوجین میتوانند با مراجعه به سایت www.zaman.behzisti.net نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایند .

وکیل طلاق توافقی تهران

مراحل تنظیم دادخواست طلاق توافقی

در گذشته ، شیوه ی تنظیم دادخواست طلاق توافقی در شهرهای بزرگ این گونه بود که طرفین و یا وکیل آنها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی حضور پیدا می نمودند و بعد از ارسال درخواست و تعیین کردن شعبه، به دادگاه رجوع کرده و اقدامات مورد نیاز مانند انجام مشاوره و تنظیم صورتجلسه کلیه توافقات را انجام می‌دادند و در آخر دادگاه رای خود را صادر مینمود که مفاد آن رای گواهی عدم امکان سازش است و بعد از آن زوجین و یا وکیل آن ها، به دفاتر طلاق مراجعه کرده و آن را ثبت می نمایند.

در حال حاضر برای تنظیم دادخواست طلاق توافقی باید گواهی عدم انصراف از طلاق از مراکز مشاوره خارج از دادگاه گرفته شود که قبلا به این مدرک نیاز نبود. همانطور که قبلا اشاره شد . گواهی عدم انصراف از طلاق جزء مدارک ضروری برای ثبت و تنظیم دادخواست طلاق توافقی می‌باشد که از مورخ ۱۳۹۷/۹/۱ طی بخشنامه ای خطاب به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، این دفاتر بدون ارائه گواهی عدم انصراف از طلاق نمی‌توانند دادخواست طلاق توافقی را ثبت کنند. بعد از این مرحله طرفین خواهان طلاق توافقی باید در سایت تصمیم ثبت نام کنند. و یک ماه مشاوره روانشناسی طرفین را دعوت می کند. تا با هم سازش کنند و به زندگی خود برگردند.

مشاوره قبل از طلاق

مشاوره قبل از طلاق توافقی سابقاً در خود دادگاههای خانواده مستقر بود لیکن به موجب ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مراکز جداگانه ای برای آن تاسیس گردیده و خارج از محاکم خانواده به زوجین مشاوره ارائه می گردد .

تنظیم دادخواست طلاق توافقی اینگونه است که طرفین ابتدا توافقات خود را طی توافقنامه ای مکتوب می نمایند. و مطابق مراحلی که عنوان گردیده گواهی از مراکز بهزیستی دریافت نموده و سپس با ثبت دادخواست به دادگاه مراجعه و یا با مراجعه به وکیل طلاق توافقی انجام اقدامات مربوطه را به وکلای خود واگذار می نمایند. در انتها گواهی عدم امکان سازش در دادگاه خانواده صادر می گردد لازم به ذکر است ارزش مدت اعتبار زمانی این گواهی 3 ماه می باشد. و اگر بعد صدور گواهی عدم امکان سازش به مدت ۳ ماه به دفاتر ثبت ازدواج و یا طلاق مراجعه نکنند. این گواهی اعتبار خود را از دست می دهد.

نکات مهم در انجام طلاق توافقی

نکات مهم در خصوص تنظیم دادخواست طلاق توافقی

  1. اگر زن باکره باشد، بعد از گرفتن معرفی نامه از دفتر شعبه دادگاه به پزشک قانونی مراجعه می کند. و نامه تأیید دوشیزگی را دریافت کرده و به دفتر شعبه می دهد. و اگر باکره نبود باید گواهی عدم بارداری را برای ثبت طلاق به دفترخانه طلاق بدهد. بدیهی است در صورت باکره بودن زوجه ایشان می تواند اسم همسر سابق خود را از شناسنامه حذف نماید .
  2. اگر زن یائسه باشد دیگر نیازی به گواهی عدم بارداری نیست و تنها با گفتن زن مبنی بر یائسگی کافی است اما باید این موضوع به صراحت در دادنامه قید گردد .
  3. برای این که طلاق توافقی رجعی نباشد. هنگام طلاق زن باید قسمتی از مهریه را هر چقدر که باشد. در ازای طلاق به شوهرش ببخشد و مرد این بخشش را بپذیرد  به این بخشش مهریه بذل می گویند .
  4. پس از این که طلاق ثبت شد و زوجین با هم نزدیکی نداشتند. می توانند با دادن حکم دادگاه و طلاقنامه به اداره ثبت شناسنامه سفید بگیرند .
  5. اگر طرفین در خارج از کشور زندگی کنند و بخواهند طلاق بگیرند می توانند به سفارت در کشور مربوطه مراجعه کرده و وکیل دادگستری را به عنوان وکیل طلاق توافقی معرفی نمایند. و یا به بستگان خود وکالتی دهند که او بتواند برای ایشان وکیل انتخاب نماید خوب است. اگر در مورد حدود اختیارات در متن وکالتنامه با وکیل خانواده مشورت کنید.
  6. در شرایطی انجام طلاق یکطرفه از لحاظ زمانی سریعتر خواهد بود. برای کسب اطلاع از نحوه تسریع در انجام مراحل طلاق توافقی میتوانید به وکیل متخصص طلاق توافقی مراجعه نمایید .

بذل و بخشش مهریه یا عدم بذل مهریه در طلاق توافقی

زمانی که مهریه در طلاق توافقی مورد بحث قرار گرفته می شود تصور عامه بر این است که الا و لابد باید مهریه از سوی زوجه بخشیده شود تا طلاق توافقی صورت گیرد.

در حالی که هر امری در طلاق توافقی باید مورد توافق قرار گیرد که مهریه نیز از این امر مسثنی نیست. زن در طلاق توافقی می تواند به حقوق مالی خود تمام و کمال دست پیدا کند و هیچ منافاتی با طلاق توافقی نخواهد داشت.

اما معمول بر این است که در طلاق توافقی زوجه تمام یا بخشی از مهریه خود را در قبال طلاق به زوج می بخشد. بذل مهریه یا عدم بذل مهریه در صورت جلسه دادگاه قید خواهد شد.

البته توجه شود قبل از اجرای صیغه طلاق در دفتر رسمی طلاق توسط دفتر دار هر توافقی از جمله مهریه قابل تغییر خواهد بود.

مدت زمان فرآیند طلاق توافقی

طلاق توافقی در صورتی که زوجین در امور مالی و امور غیر مالی به توافق رسیده باشند بعد از اعطای وکالت به وکیل طلاق توافقی، ده روز الی سی روز به طول می انجامد البته باید خاطر نشان کرد که این نوع طلاق بسته به شعب دادگاه های خانواده و رویه قضایی موجود در هر شهری متفاوت می باشد. اما غالبا تا یک ماه طلاق صورت می گیرد. فلذا تا وقتی زوجین بر مسائل مالی و غیرمالی به توافق نرسیده باشند پروسه طلاق طولانی خواهد شد.

بنابراین پیشنهاد می شود قبل از اقدام به طلاق توافقی با وکیل طلاق توافقی مشورت کنید. تا هر چه زودتر توافقات حاصل شود. توجه شود درست است که زوجین باید قبل از صدور گواهی عدم امکان سازش به جلسات مشاوره بروند. و چهل و پنج روز این جلسات که شامل پنج جلسه است زمان می برد. با این وجود به خدمت گرفتن وکیل طلاق توافقی و با به کارگیری علم و تجربه وکیل می توان این فرآیند را به حداقل کاهش داد. و تا یک ماه طلاق توافقی صورت بگیرد.

4 پاسخ
  1. شهرزاد
    شهرزاد گفته:

    آقای نادری وکیلی بسیار با مسئولیت، کاردان و دقیق هستند. پرونده من در حداقل زمان ممکن با موفقیت پایان یافت.

    پاسخ
  2. مجید
    مجید گفته:

    سلام.. جناب نادری از آشنایی با شما خرسندم و آرزوی سلامتی وموفقیت برای شما دارم.

    پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *