وکیل تفکیک ملک مشاع – 1402

تقسیم و تفکیک انواع ملک مشاع با بهترین وکیل امور ملکی تهران – وکیل نادری : امروزه گاهی پیش می‌آید که یک مال دارای دو یا چند مالک باشد که به اصطلاح آن را مال مشارکتی میخوانند.

از آنجا که عموما در اکثر موارد این دعاوی مربوط به زمین و املاک می باشد. و مراجعین در خصوص این موارد به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند این دعاوی را دعوی تفکیک ملک مشاع نیز مینامند.

برخی مواقع به این دعوی دعوای تفکیک ملک مشاعی نیز گفته می‌شود. در ادامه با توضیحات وکیل امور ملکی همراه باشید…

در چنین شرایطی هر یک از مالکین حق استفاده از مال را با توجه به سهم خود دارند. منتها با این شرایط که در ملک مشارکتی نمی‌توان حدود مشخص کرد. چرا که هر یک از شرکا به میزان سهم خود مالک تمام اجزا و قسمتهای مال می‌شوند. و به اصطلاح حقوقی به این ملک مال مشاعی گفته می‌شود.

وکیل تفکیک ملک مشاع در تهران

جهت بازدید ویدئو مشاوره حقوقی درخصوص تفکیک ملک مشاع کلیک کنید

تقسیم مال مشاعی

در شرایط ممکن است پیش بیاید که شرکان توانند نسبت به استفاده از ملک به توافق برسند و این باعث بروز اختلاف بشود. اگر در چنین شرایطی هیچ یک از شرکا به توافق نرسند. می‌بایست در دادگاه اقدام به تنظیم دادخواست تقسیم ملک مشاع نمایند. و این دادخواست می‌تواند به درخواست هر یک از شرکا باشد.

پس از تنظیم دادخواست و صدور حکم الزام به تفکیک ملک کارشناس اقدام به تفکیک سهم هر یک از شرکا با در نظر گرفتن نسبت مالکیت و حفظ حقوق هر یک از مالکین اقدام به تنظیم تقسیم نامه می نماید. پس از آن هر یک از مالکی می‌تواند به دفتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کرده و نسبت به دریافت سند تفکیکی اقدام نماید.

وکیل تفکیک ملک مشاع

با توجه به شرایط فوق وکیل الزام به تفکیک ملک مشاع می تواند با تجربیات خود در این زمینه از ضرر و زیان‌های ناشی از کارشناسی اشتباه جلوگیری کرده. و تمامی حقوق موکل خود را با بهترین قیمت و در کمترین زمان دریافت نماید.

در صورت نیاز به وکیل تقسیم مال مشاع ای می توانید از طریق راه های ارتباطی با وکیل نادری تماس حاصل فرموده. و از تجربیات ایشان در این زمینه بهره کافی ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *