وکیل مصرف مشروب و شرب خمر + مجازات این جرم

وکیل مصرف مشروب – شرب خمر و مجازات های قانونی نگهداری ،تکثیر ، فروش و استفاده از مشروبات الکلی و آبجو ایرانی و خارجی با وکیل نادری  : در مقاله حاضر تمام نکات مهم و کلیدی در مصرف مشروب یا همان شرب خمر را به شما آموزش میدهیم که چگونه بتوانیم بدون حضور وکیل مصرف مشروب – شرب خمر  حداکثر حقوق خود را حفظ نموده و در صورت بیگناهی خود را از اجرای مجازات مبری نماییم .

قبل از ورود به ماهیت بحث در ابتدا لازم است توضیح دهیم مصرف مشروب و شرب خمر به معنی نوشیدن مشروبات سکر آور یا همان مست کننده است. این مجازات حدی در قانون جدید در فصل حدود به حد مصرف مسکر تغییر نموده است .

یکی از محرمات موضوع اسلام مشروبات الکلی است که به اشتباه در نظر مردم ، الکل نامیده می شود لازم به ذکر است الکل ماده ای است که در مشروبات الکلی مانند شراب و آبجو وجود داشته و مکانیزم شیمیایی آن باعث اختلال در حواس 6 گانه انسان شده. که در نهایت عوارض آن مستی و یا همان سرخوشی می باشد .

در شرع هیچ اشاره ای به الکل نشده و صرفاً نوشیدنی هایی که باعث مستی میشود. حرام عنوان شده که نمونه های رایج آن همان شراب انگور و یا آبجو می باشد .

وکیل مصرف مشروب - شرب خمر

در این خصوص به آیاتی از قرآن کریم اشاره شده که علت اصلی این حرمت را آسیب رسانیدن به بدن انسان عنوان نموده است. و در ادامه انسان را از آُیب به خود منع نموده .

همانطور که میدانیم جرائم از لحاظ شرع و قانون مجازات داخلی به دو بخش جرائم الهی و جرائم تعزیراتی تقسیم بندی می شود. جرائم الهی جرائمی است که میزان مجازات آن در شرع اسلام معین گردیده است. به عنوان مثال شرب خمر یا مصرف نوشیدنی الکلی ، به این دسته از جرائم حدود می گویند. در قانون مجازات جدید مصوب سال 1392 از ماده 264 لغایت 266 به شرب خمر و مجازات آن اختصاص داده شده است .

در این مقاله وکیل شرب خمر راهکارهای قانونی در جهت دفاع از خود را بیان مینماییم لیکن باید توجه داشت. دردین مبین اسلام خداوند متعادل پوشنده گناهان است. و در بسیاری از آیات قرآن به این امر اشاره شده و البته در نهج البلاغه، قصار 30 نیز حضرت علی (ع) به این عیب پوشی خداوند متعادل اشاره نموده است .

الْحَذَرْ الْحَذَرْ فَوَ اللّهِ لَقَدْ سَتَرَ حَتَّی کانَّهُ غَفَرَ

بر حذر باشید، بر حذر باشید! از عیب ها و گناهان به خدا قسم، خداوند عیب ها را پوشانیده آن چنان که گویی بخشیده است

در ابتدا باید دوری از انجام اقدامات مجرمانه هدف اصلی ما در زندگی باشد. و در صورت وقوع خطا و یا اشتباه در انجام جرمی آنرا به نحوی که قبح و زشتی آن برای فرد خطاکار از بین نرود از تکرار آن جلوگیری کرد. همانطور که اشاره شد حدود الهی با طلب عفو از خداوند قابل بخشش است .

علت بیان این توضیحات ضروری است چرا که توبه در جرم شرب خمر از موارد اصلی در عفو از اجرای مجازات است. که در ادامه به آن اشاره خواهد شد .

نحوه مصرف مشروب – شرب خمر

مطابق قانون جدید مجازات اسلامی الزامی در نوشیدن مشروبات نیست. به عبارت دیگر الزاماً شرب خمر به معنی تحت لفظی کلمه مورد بحث نمی باشد. بلکه هر گونه مصرف مسکر خواه بصورت نوشیدن ، تزریق کردن ، دود کردن و کشیدن به هر میزانی مشمول مجازات خواهد بود. و شخصص متخلف باید مجازات شود .

وکیل شرب خمر تهران وکیل نادری

اینکه چرا قانون جدید مصرف مسکر را به نوعی وسعت داده و هرطریق استعمال را موجب جاری شدن حد شرعی میداند. محل بحث حقوقدانان است و از حوصله خوانندگان مقاله حاضر خارج است. فقط به این نکته اشاره می شود که قانون گذار در قانون جدید مجازات اسلامی سعی بر این داشته دایره مسکرات را افزایش دهد. حتی جامد و یا مایع بودن ماده مسکر را نیز در اجرای مجازات بی اهمیت دانسته است. به هر روی باید توجه داشت با استناد به این قانون مرز بسیار باریکی بین مواد مخدر و مسکرات وجود دارد. و تاکنون تفکیکی از این مواد بصورت دقیق صورت نگرفته است .

مجازات مصرف مشروب – شرب خمر

مطابق قانون جدید مجازات اسلامی مجازات مصرف مشروب – شرب خمر اعم از شرب خمر و یا دیگر طریق استفاده ، حد هشتاد ضربه شلاق در نظر گرفته شده است .

اجرای این شلاق در قانون آیین دادرسی کیفری و آیین نامه مربوط به آن اجرای احکام کیفری مورد بررسی قرار گرفته. که در صورت تمایل میتوانید به مقاله نحوه اجرای مجازات شلاق مراجعه نمایید .

هرچند که حدود الهی برای مسلمین لازم الاجرا بوده لیکن مجازات حد شرعی تازیانه برای غیر مسلمانی که اقدام به تظاهر به مصرف مشروبات الکلی نماید نیز جاری خواهد شد .

حد مصرف مسکر با دو مرتبه اقرارمتهم به اثبات می رسد پس اولین و مهمترین دلیل برای انتساب جرم اقرار صریح متهم است. البته برابر ماده 171 قانون مجازات اسلامی به شرط آنکه این اقرار بر خلاف قرائن و امارات موجود نباشد .

وکیل مصرف مشروب – شرب خمر

حال آنکه باید بررسی نمود چه اقدامی توسط وکیل مصرف مشروب – شرب خمر به متهم توصیه می گردد :

  1. در ابتدای امر اگر متهم خود شک داشته که آنچه مصرف نموده مشروبات الکی بوده است. و یا خیر بهتر است به شرب خمر اقرار ننماید. چرا با شک و ظن نمی توان به وقوع جرمی اقرار نمود و همانطور که بیان گردید. محکمه 2 مرتبه اقرار را برای اثبات وقوع جرم و اجرای حد الهی کافی میداند .
  2. در صورتی که علم و یقین کامل بر مصرف مشروبات الکی داشتید قبل از اقرار در مرحله تحقیقات در پیشگاه خداوند متعال و در مقام محترم قضایی توبه نمایید. و البته می بایست توجه داشته باشید توبه ما می بایست از با اطمینان وجدانی کامل همراه باشد. و هرگز نیت تکرار جرم را در سر نداشته باشید .
  3. در صورتی که تا بعد از صدور رای محکومیت به اجرای حد شلاق توبه ننموده اید. می توانید پس از اثبات جرم نیز با نیت باطنی توبه نمایید. که در این صورت دادگاه میتواند عفو متهم را توسط رییس قوه قضاییه از مقام رهبری درخواست نماید.
  4. در مواردی که اطمینان داشته اید هرگز مشروبات الکلی مصرف ننموده اید. لیکن توسط پلیس راهور و یا دیگر ضابطین دادگستری با دستگاه تست الکل سنج ، میزان الکل بازدم شما مثبت اعلام شده. میتوانید درخواست ارجاع به پزشکی قانونی نمایید. چرا که امکان خطا در دستگاههای الکل سنج وجود دارد .

فوت شخص در اثر مصرف مشروبات الکی در مهمانی ‌ها

اگر در دورهمی و جشن ‌هایی که برگزار می شود فردی که بر اثر مصرف مشروبات الکلی که توسط میزبان مجلس ارائه شده است فوت کند. میزبان متهم به جرم معاونت در قتل عمد خواهد شد. و سایر حاضرین در مهمانی نیز در مظان اتهام قتل قرار گرفته و توسط مقام قضایی برای هر یک از آنها قرار تأمین کیفری صادر خواهد شد. همچنین سازندگان مشروبات الکلی متهم به قتل عمد محسوب خواهند شد .

در انتها مجدد توصیه می شود قبل از هر اقدام با وکیل متخصص در جرائم تماس حاصل نموده و از مشاوره حقوقی آن بهره مند گردید. که بدیهی است در این صورت حقوق شما حتی به عنوان متهم محفوظ خواهد ماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *